Segueix

tanca. I jo em pregunto què passaria si un govern digués que, si tanca, es col·lectivitza la fàbrica. Comença la lluita.

· · Web · 1 · 0 · 2

@AmparoPoch desconec si les naus son de Nissan o las té llogades. En el segon cas, és cosa del llogater què vol fer-hi.
Tota la maquinaria, útils, robots etc sí que son de Nissan i s’ho emportarà.

@spla Exacte, i per evitar això, l'estat podria arribar a col·lectivitzar l'empresa (maquinària inclosa) i entregar-ho a una assamblea de treballadores que ho gestioni.

@AmparoPoch l’estat no pot apropiar-se d’estris que no son seus. Pot?
De totes maneres i encara que pogués, els treballadors no podrien fabricar-hi cotxes marca Nissan i possiblement no podrien fabricar cap mena de cotxe perquè els enginyers del departament d’estudis aniran on vagi Nissan (formen part del nucli imprescindible per a Nissan i no els hi afecta el tancament de la fàbrica de zona franca).

@spla Poder, pot, altra cosa és que vulgui.
Si seguir produint cotxes és inviable (ho desconec, però ho dubto), es podria reorientar la fàbrica. La qüestió és que el lliure mercat passa per sobre de les persones.

@AmparoPoch @spla el q és totalment inviable és q siguin de combustió interna, o elèctrics o nanai

@AmparoPoch @spla Lo bo q té això és q els elèctrics són molt més versàtils, fàcils, etc... de fabricar i ho poden assumir empreses més petites/coops i no només els gegants com fins ara. Fins i tot hi ha models de fabricació de VE col·laboratius i oberts💪

@xevhi és el que cal fer ara o el més aviat possible. Diverses marques ja han posat data a la fi del dièsel (el més contaminant de llarg), apostant per els elèctrics però sense abandonar els de benzina.
@AmparoPoch

@spla @AmparoPoch els de gasolina van tot darrera. Dels refinats del petroli no és pot dir només vull gasolina, o tal o qual, van en pack

@spla @AmparoPoch cal deixar enrere el més aviat possible l'era, la indústria i l'economia del petroli

@xevhi @spla Això ningú ho posa en dubte, no té res a veure. L'Estat pot col·lectivitzar la fàbrica i les treballadores transformar-la.

@AmparoPoch @spla i tant, o els mateixos treballadors sense l'estat

@xevhi el que tinc entés és que desenvolupar motors dièsel és molt més complexe i car que els de benzina, sobre tot si vols aconseguir els nivells de contaminació força més baixos dels de benzina. Entre aquest factor i que el dièsel està tocat de mort per tots els dieselgates de totes les marques els constructors han decidir el camí a seguir: elèctrics i benzina.
@AmparoPoch

@spla @AmparoPoch d'acord, però què en fem aleshorea del gasoil q inevitablement també s'obtindrà al refinar petroli per obtenir gasolina?, i del plàstic, etc? Tot el q s'obté de la cadena del petroli va junt. No hi entenc prou però crec q va una mica així 😬

Inicia la sessió per participar a la conversa
mastodont.cat, cultura catalana.

Servidor social en català per a la comunitat de llengua i cultura catalanes d'arreu d'internet.