@spla ara bé, segons les regles de la matemàtica, primer es la multiplicació, segon la divisio, tercer la suma i quart la resta. Per tant seria:
4*5=20+10=30

@FelixMiroLevy @spla Però no són els mateixos dibuixos!
Dues sabates roses valen 10
Un nen amb mitjons negres val 5
Dos el-que-siguin valen 4

Però a l'última fòrmula hi ha (una sabata rosa), (un nen amb sabates roses i dos el-que-siguin) i (un el-que-sigui).

Si assumeixo que tot és aditiu: una sabata rosa val 5 (10/2)
un el-que-sigui val 2 (4/2)
un nen amb sabates rosa i dos el-que-siguin valdria 19

5 + 19 x 2 = 5 + 38 = 43 si no m'equivoco

@Zorion @spla veiam, primer s'ha de fer lo multiplicació :
Un ram val 2 i el nen val 5, per tant 2x5=10 i ara li sumem un sabata que val 5, per tant 10+5=15.
Cal saber que no havent-hi parèntesi hi ha un ordre aritmètic que cal respectar. Primer es fa la multiplicació, després la divisió, la suma i per últim la resta, independentment de com es presenti sobre el paper. Apa! Ja em passat la estona.

@FelixMiroLevy @spla el nen val 5, ok, però quant val el nen amb dues sabates i dos rams? Val 5 igual?

@spla @FelixMiroLevy o bé (5+10+4)*2+5.

Com decideixes 5+2+2?
Nen: 5
2Sabates: 10
2rams: 4

@Zorion el nen val 5 i té dos rams que valen 2 cadascú, per tant el nen val (5+2+2).
Després del nen tenim el signe de multiplicar que dona prioritat a aquesta operació, doncs multipliquem el que val el nen (5+2+2) per el ram que val 2:
(5+2+2) x 2 = 18
Finalment li sumem les sabates que valen 5:
18 + 5 = 23.

@FelixMiroLevy

@spla Ah! T'has fixat que el nen porta sabates a la última línia i no les portava abans?
Les sabates podrien sumar 10 més al valor del nen de l'última línia.
@FelixMiroLevy

Inicia la sessió per participar a la conversa
mastodont.cat, xarxa social pels catalans d'arreu.

Servidor social en català per a la comunitat de llengua i cultura catalana d'arreu d'internet.