Mostra els més nous

Hola a todos. Tengo que hacer un trabajo para clase sobre sistemas operativos orientados a la #ciberseguridad. Me gustaría alejarme de los más conocidos como #KaliLinux y profundizar más en el tema. Se agradece que en los comentarios pongan si conocen otros SO y como siempre se agradece la #difusion para que este toot llegue a los máximos usuarios posibles. Gracias de antemano.

#pasalo #retoot #cybersecurity #RT

...muntant les proves objectives del meu primer curs de des de zero.... amb

Ara que esteu començant a pensar en els regals de Nadal per als vostres fills, potser és un bon moment per a recordar-vos que ja van havent estudis que confirmen això:

bbc.com/mundo/noticias-5455433

El segon episodi de la quarta temporada de Young Sheldon és realment extraordinari. La sèrie no ha perdut ni un punt d'interès respecte a la primera temporada i em confirme amb la meua impressió inicial: Young Sheldo està molt més treballada que TBBT i li pega vint voltes.

La quarta temporada de Young Cooper ja havia començat i no me n'havíeu dit res, .

Jo no sé per què el meu veí parla per telèfon: amb els crits que fot, si no és trucada internacional, no li cal.

Si penses que el meu independentisme va contra tu, serà perquè el teu unionisme va contra mi.

Te resumo El Mandariniano... El Bangaloriano... El Mongoloriano...

La serie esa sobre el cazarrecompensas de Star Wars en la primera cita.

🤣

PD: está guapa igualmente

La situació és greu. No sé si és per analfabetisme digital (no entenen els efectes de deixar en mans de multinacionals les dades del sistema educatiu al complet, alumnes, docents, personal administratiu...) o si se'n pot pensar allò de «l'oli, per on passa, taca», però totes les administracions educatives estan regalant el futur dels vostres fills.

I us ho venen com a que estan solucionant no-sé-què.

juntadeandalucia.es/presidenci

y son de este presidio las murallas tan altas, que ni el sol se ve alumbrar

¿Alguien me puede explicar por qué con una plataforma educativa como #Moodle (#SoftwareLibre), que cubre ya las necesidades de interacción directa entre el profesor y el alumno, de compartición de archivos, videoconferencia y muchas otras capacidades, se recurre a firmar un acuerdo con estos #MercaderesDeDatos como son #Google y #Microsoft?

Mostra el fil

Tant de temps utilitzant (més o menys) el llenguatge i no m'havia adonat que el nom era un joc de paraules amb Markup (com en HyperText Markup Language) 🤦🏿‍♂️ .

MÓN > ESPANYA Portugal no se sotmet a l’Espanya radial: Lisboa prioritza el TGV amb Galícia El govern d'António Costa vol acabar la connexió Lisboa - Porto - Vigo abans de 2030 i refusa de prioritzar la línia amb Madrid Els tentacles metàl·lics de l’alta velocitat espanyola fa temps que donen voltes a la idea de connectar Madrid i Lisboa, la cirereta del model radial d’infrastructures. De fet, el projecte fa més d’una dècada que es cou a la Moncloa, però arran de la crisi econòmica del 2008, el govern portuguès se’n va desmarcar completament. En la darrera cimera hispano-portuguesa, Pedro Sánchez va insistir novament en l’execució d’aquesta obra faraònica. Tanmateix, a l’altra banda de la taula, el primer ministre portuguès, António Costa, que exercia d’amfitrió, li va expressar les seves reserves. En aquest sentit, Costa va recordar que el seu executiu prioritzava el corredor Atlàntic: Lisboa – Porto – Vigo. I així ho va deixar palès en la conferència de premsa posterior, en la qual no es va voler mullar públicament a favor del TGV Madrid – Lisboa. ‘Estic segur que un dia Portugal no estarà apartat de la península ibèrica d’alta velocitat’, va ser el seu únic missatge. En la declaració de la cimera, ambdós governs es van comprometre a continuar treballant en la connexió Madrid – Lisboa, però també en l’enllaç entre Porto i Vigo. En quins terminis? No es va especificar. El corredor Atlàntic es mou D’ençà de la cimera, el govern portuguès s’ha oblidat de les ambivalències i ha deixat clara la seva prioritat: el corredor Atlàntic. En aquest sentit, la ministra de Cohesió Territorial, Ana Abrunhosa, ha revelat que durant la trobada hi va haver friccions perquè la Moncloa volia imposar el TGV entre les dues capitals, tot i saber que els plans portuguesos eren distints. “La nostra prioritat no és la connexió entre Madrid i Lisboa, perquè a Madrid hi anem en avió. Ja tenim connexió. La nostra prioritat, efectivament, és l’eix Atlàntic, Lisboa, Porto i Vigo […] El govern del Regne d’Espanya ens va posar en una situació que no és fàcil quan gairebé ens va imposar la connexió entre Madrid i Lisboa, tenint en compte que no és la nostra prioritat […] El govern portuguès no vol que la solució sigui imposada. I així ho vam transmetre en la cimera ibèrica, això és molt important”, ha explicat Abrunhosa en unes jornades. Però no tot són paraules, l’executiu de Costa també ha fet passos determinats per a fer possible la connexió amb Galícia. En el programa d’inversions 2030, el govern detalla que vol finalitzar el projecte abans d’acabar aquesta dècada. A més a més, el pla obté consens més enllà de l’executiu, i el Partit Socialdemòcrata, la principal formació de l’oposició, hi ha donat el vist-i-plau. Per què Galícia? Lisboa mira cap a Galícia com qui mira un germà. Els lligams culturals, sentimentals i econòmics superen amb escreix la frontera que els separa. Preguntat per aquests vincles, el ministre portuguès d’Infrastructures, Pedro Nuno Santos, va respondre: “Crec que per a qualsevol portuguès del nord i per a qualsevol gallec és fàcil d’entendre. Amb qui tenim més relacions econòmiques i d’afinitat els portuguesos? Qualsevol a qui ho demanis respondrà ràpidament: amb els gallecs i amb Galícia.” I mentrestant, el corredor Atlàntic va agafant forma sobre el paper. El govern de Costa ja ha pressupostat bona part de la línia: la connexió d’alta velocitat entre Lisboa i Porto es preveu que costi uns 4.500 milions d’euros, i entre Braga i Valença en costarà un 900 més. Resta pendent, doncs, de pressupostar la connexió entre Porto i Braga. Una volta hagin acabat les obres, el recorregut entre Vigo i Porto es podrà fer en menys d’una hora –poc més de dues fins a Lisboa–, molt per sota de les dues i mitja actuals. “Serà una autèntica revolució a una banda i una altra de la frontera”, assegura Nuno Santos. L’eterna sortida sud El gruix de la inversió l’haurà de fer Lisboa –es podrà cobrir amb fons europeus—, però del govern espanyol en depèn una obra clau: la sortida sud de Vigo, que ha de permetre d’escurçar considerablement el trajecte. L’obra consisteix en un túnel de manera que la connexió d’alta velocitat amb La Corunya, en comptes d’acabar-se a l’estació d’Urzáiz, travessi Vigo i es dirigeixi cap a Valença (ara els trens han de recular fins a Redondela abans de baixar cap a Portugal). La Moncloa fa anys que té el projecte de la sortida sud sobre la taula, però mai no ha volgut posar-la en marxa, tot i que la Junta i el batlle de Vigo ho han reclamat de manera reiterada. El cost de l’obra és d’uns 200 milions i previsiblement es podria finançar amb fons europeus. https://www.vilaweb.cat/noticies/ave-madrid-lisboa-espanya-radial-portugal-galicia/

«El baf m'entela les ulleres i no m'hi veig bé»

• ordinari
• prosaic
• estàndard
• ho diria qualsevol
• denota resignació

«Se fon lo mon devant mos ulls y tot s‘ esvaheix entre llangors»

• elevat
• romàntic
• exclusiu
• ho dirien Verdaguer o Bofarull
• denota serenor

Mostra els més vells
mastodont.cat, xarxa social pels catalans d'arreu.

Servidor social en català per a la comunitat de llengua i cultura catalanes d'arreu d'internet.