Segueix

Ara que es parla de esborrar usuaris inactius, mastodont.cat té:

- 123 usuaris que mai han iniciat sessió
- 1487 que fa més d’un any que no ho fan

Hauria de:

Aquest sería el text del correu a enviar als usuaris inactius:

"Hola <usuari>! Primer de tot disculpa que contactem amb tu inesperadament.

El motiu és que hem detectat que el teu compte a mastodont.cat està inactiu des de fa més d'un any. Per a reduir la mida de la base de dades i alliberar tràfic amb el que no s’interacciona, ens dones permís per esborrar el teu compte d’usuari?
No cal que responguis aquest correu.

1 de 2

Si en un període de 30 dies no rebem cap resposta per part teva considerarem que no tens cap impediment en que procedim a esborrar-lo.
Sempre tindràs la possibilitat de tornar a crear un compte nou si algun dia vols tornar amb nosaltres.
Si el vols mantenir, només cal que facis un inici de sessió abans de que passin 30 dies des de la data d'enviament d'aquest correu.

Moltes gràcies per la teva atenció!

mastodont.cat

2 de 2

Bé, ja tinc acabat i publicat el codi que enviará el correu a tots els usuaris inactius.

github.com/salvadorpla/mailing

cc @carlesjove

Ahir vaig executar el codi per primer cop.
github.com/salvadorpla/mailing
En dues hores i 20 minuts va enviar 1.500 correus als 1500 usuaris inactius, un correu cada 5 segons.
Va funcionar perfectament però avui he trobat un bug 😉
Al executar-se automàticament per a actualitzar el temps passat des de l'avís per correu retorna un error:

github.com/salvadorpla/mailing

Ja he trobat el motiu. Diversos usuaris inactius, després del rebre el correu van decidir esborrar el compte ells mateixos. El codi peta ...

@spla si els avisem que es dirà? Ei! Som aquí.

I esborrar tampoc crec que siguin una opció pòster hi ha gent que la té com a segona compte per si falla la principal.

Quins inconvenients generen a nivell tècnic?

@EvitaObdu @FrancescGali jo també penso que només cal esborrar-los si això representa un problema pel manteniment de la instància, i idealment previ correu avisant-los (entenc que un usuari inactiu genera tràfic i espai al disc i la BD sempre que segueixi a gent que no segueixin alttes usuaris actius). Per cert, "inactius" vol dir que no fan login, o que a més tampoc utilitzen l'API? @spla

@nestort exacte, el tema és aquest, ocupen espai en la base de dades i generen tràfic no útil.
Inactius vol dir que no han iniciat sessió, tant se val si es via web, app o api. És el mateix. @EvitaObdu @FrancescGali

@spla @nestort @EvitaObdu @FrancescGali Es podria enviar un correu i eliminar les que no contestessin en un plaç de temps?

@marcelcosta sí, si es decideix enviar correu es podria fer així o dient que si no es respon res en un període de temps determinat (15 dies) s’entén que no hi ha impediment en que s’esborri @nestort @EvitaObdu @FrancescGali

@spla @nestort @EvitaObdu @FrancescGali Potser seria més fàcil demanar que es conectin una vegada si la volen mantenir i al cap de X eliminar automàticament qui no ho hagi fet.

Ho dic per evitar-te molts correus...

@marcelcosta amb la meva idea és el servidor qui envia un correu i no en rep cap perquè qui no respongui voldra dir que està d’acord en ser esborrat i només si està en desacord que digui alguna cosa.
Sospito que una gran majoria no respondran ja que tenen el compte mastodon oblidat @nestort @EvitaObdu @FrancescGali

@FrancescGali des d’el 13 d’abril del 2017, fa 2 anys, 7 mesos i 14 dies
@marcelcosta @nestort @EvitaObdu

@FrancescGali no tinc massa clar encara què dir però seria algo així com: “per reduir la base de dades i alliberar tràfic amb el que no s’interacciona ens dones permís per esborrar el teu compte d’usuari?”

Entenc que si fa més d’un any que no s’inicia sessió vol dir que no es té cap interès però sempre és bo preguntar.

@tuttle mai havia pensat en el que diu l'article. Interessant. @FrancescGali

@spla @tuttle potser hauríem de fer la setmana de "dejuni Digital" un cop a l'any i dedicar-nos a borrar correus i donar-se de baixa d'aplicació i perfils inutils

@tuttle @spla el teu titular m'havia passat desapercebut: "Els usuaris zombies ens mataran a tots" 😂😂😂

@spla

En la meva opinió caldria:

1.- Esborrar els comptes.

2.- ...previ avís per correu. De fet amb diversos avisos previs, no un. I deixant un termini o diversos terminis de 3 mesos. No per la setmana que ve.

3.- I s'hauria d'incloure això en els termes i condicions que s'ofereix el servei: "Ei, el servei és gratuït, però si no fas servir el compte, te l'acabarem esborrant."

@xroijals estic bàsicament d'acord i el tercer punt que no havia tingut en compte l'afegeixo. Gràcies!

@spla clar i català. Respectuos, amb informació dels motius. I senzill el mecanisme.

Potser, fins i tot, recuperem algun antic veí d'instància.

@FrancescGali gràcies! és possible que algú recordi que existim 😉

@spla
correcte. Jo enviaria l'avís als 11 mesos per eliminar-les en fer l'any ^_^

Hmmm, una de les victimes he sigut jo i, content de recordar aquest lloc que el tenia oblidat ...

Inicia la sessió per participar a la conversa
mastodont.cat, xarxa social pels catalans d'arreu.

Servidor social en català per a la comunitat de llengua i cultura catalana d'arreu d'internet.