Si entra un paio cridant amb un ganivet a la mà a comissaria se li ha de preguntar si ve a matar o perquè el matin. Un cop respongui, tornar-li a preguntar, per si de cas. I sobretot no disparar-li si no ha acceptat la política de privacitat #vahomeva
@tmallafre ja estan muntant el relat de Mossos assassins
@spla cert. És la guerra i tot s'hi val
@tmallafre @spla Bé, sobre aquest cas en particular no puc dir res perquè més enllà de la versió policial no he vist res més. Però les versions policials no sempre són fidels a la realitat. Quan els mossos van matar Juan Andrés Benítez (https://juanandresbenitez.wordpress.com/), si quelcom no va resultar creïble va ser la versió policial. És a dir, penso que cal ser escèptics amb les versions policials. El corporativisme i la defensa entre ells és l'habitual. Que no vol dir que sempre menteixin.
@tmallafre @spla O dit d'altra manera: els atestats policials tenen presumpció de veracitat davant un jutge, però no davant meu, ni de molta gent que ja ha rebut la repressió habitual dins l'activisme. A vegades són novel·les fantàstiques.
Insisteixo perquè no se'm malinterpreti: amb això no defenso el probable atac de de certs àmbits cap als mossos no per esclarir els fets sinó per fer sang amb certs objectius polítics.
El mateix dubte tinc, per exemple, de quan van matar Younes Aboyaaqoub
@nestort segons sembla la actuació dels Mossos va ser en defensa pròpia, hi ha vídeos diu El País
https://elpais.com/politica/2018/08/21/actualidad/1534854337_548119.html
@tmallafre @spla
Sobre el cas concret de l'assalt d'Abdelouahab Taib a la comissaria, hi ha aquesta interessant contextualització:
"‘La regla Tueller’ o por qué los Mossos no pudieron detener al terrorista sin matarle"
https://www.elindependiente.com/politica/2018/08/21/regla-tueller-21-pies-ataque-cuchillo-mossos-cornella/
De totes maneres: qualsevol homicidi, el faci la policia o qui sigui, ha de ser investigat. Sigui qui sigui la víctima, també.
@nestort @spla Interessant, gràcies. Estic molt d'acord amb l'Iu Forn: https://www.elnacional.cat/ca/opinio/execucio-extrajudicial-a-cornella_297945_102.html
@tmallafre
Doncs resulta que jo també, em sembla ben encertat. Gràcies per l'enllaç!
@spla
@nestort sí, i tant que ha de ser investigat.
Si l’homicidi el fa la guardia civil o la policia nacional ningú en parla, si el fan els Mossos tothom en contra per defecte, sense esperar l’investigació. És això el que no veig normal.
@tmallafre